Jme permet puisque je viens enfin d'arriver à jouer!

Faites comme Spider le décrit, ça fonctionne.
Simplement je détaille un peu plus parce que j'avais mal compris:

1/ Faire la modif métrique

2/Au sujet des alias: l'hébergeur de la partie doit forcer le "Peer VPN Alias" de chaque joueurs en rajoutant +1 a la fin de sa propre IP Hamachi:

Exemple:
IP Hamachi du créateur: 5.2.160.2
IP Peer VPN Alias joueur 1: 5.2.160.3
IP Peer VPN Alias joueur 2: 5.2.160.4
...etc...

Astuce trouvé sur un forum US:

Citation

Go to himachi system menu,click preferences,then click window, put a check on "show advanced peer menu item", click ok. Have your buddy(s) log on to your network or vice versa. The person running the network must right click on each memeber , click advanced, and then in the peer VPN alias slot type in an IP that is 1 didgit different to his own, this must be done for each user,just keep adding one digit for each user. ex your ip is 5.14.153.176 you would make aliases of 177, 178,179... with the rest of the ip being the same. EE has a problem if you are not on the same subnet and it sees himachi as the network, so this fixes that problem. Also after entering EE you must click multiplayer, other multiplayer, options, choose network adapter, change the network adapter to himachi, click activate, click logout, then click back and then you can re-enter multiplayer and the LAN should work if everyone did it right.

On réessayera prochainement, si vous voulez nous rejoindre:
Réseau: Hillal Technology (empire earth/age of empire 3)
MDP: Miro

On est en version 2.00.3466 (patch téléchargeable ici)

Voila à bientôt ;)